INGLES
GASTRONOMIA Y ALTA COCINA
UNIT 1
HELLO
1. THE VOWELSCon la ayuda de internet o el diccionario encontrar una palabra para cada sonido de vocal.
Por ejemplo:
- short A= apple
- long A= apron
2. GREETINGS AND INTRODUCTIONS
Hacer una conversacion parecida a la que tenemos en la pagina 12 del libro, usando lo avanzado en la primera clase:
- Greetings
- Tittles
- Introducing phrases
3. THE NUMBERS
Copiar a mano la escritura literal de los numeros del 1 al 100.
4. INTRODUCING COLLEGES
Hacer una conversacion de 3 personas en grupo usando:
- Greetings
- Tittles
- Introducing phrases
- Staff vocabulary
- To be verb
5. VERB TO BE (AFFIRMATIVE-NEGATIVE-QUESTIONS
Completar las oraciones dadas en tiempo presente del verbo to be llevandolas a:
- Afirmative con contraction
- Negative
- Negative con contraction 1
- Negative con contraction 2
- Question
1. You are an excellent Chef
2. She is a Waitress
3. He is a Cook
4. I am at the restaurant
5. It is delicious
6. He is a Bartender
7. You are a good Manager
8. They are in the smoking section
9. We are excellent workers
10. You are in the bathroom
6. PERSONAL PRONOUNS
Hacer 2 oraciones con cada uno de ellos.
7. POSSESIVE ADJETIVES.
Hacer una oracion con cada uno de ellos.
8. WH QUESTIONS
Ordenar las preguntas dadas en la clase. Tomando en cuenta la estructura de una pregunta con WH:
WH + TO BE VERB + PERSONAL PRONOUN / POSSESIVE ADJ + COMPLEMENT.
1. name is your what?
2. is what your adress?
3. favorite is your food what?
4. today what date is?
5. is what his name?
6. how food your is?
7. are how you?
8. are they who?
9.this what is?
10. your where is class?
9. DEMOSTRATIVE PRONOUNS
Hacer 2 oraciones con cada demostrative pronoun.
10. ORDINAL NUMBERS
Copiar a mano los numeros ordinales desde el 1th hasta el 10th.
UNIT 2
AT WORK
1. PARTS OF THE RESTAURANT
Hacer 10 oraciones cortas usando "Parts of the Restaurant" junto con "Kitchen staff" aprendido en la anterior unidad.
Se puede hacer uso del TO BE verb u OTROS verbos.
2. TO DO VERB AND AUXILIARY VERB.
Usar los verbos dados en clase para hacer oraciones afirmativas, negativas con o sin contranccion e interrogativas utilizando el auxiliar.
3. THE GERUND VS THE INFINITIVE
Hacer 3 oraciones con cada una de las reglas del GERUND y 2 oraciones con cada una de las reglas del INFINITIVE.
Los CERTAIN VERBS para hacer las oraciones estan en EXTRA VOCABULARY.
4. MODAL VERBS
Con cada MODAL VERB hacer 3 oraciones: afirmativa, negativa e interrogativa. Para esto puedes ver algunos ejemplos haciendo click en el siguiente link:
http://www.sherton.com.ar/modales/modales1.htm
5. S- FORM
Practicar completando los siguientes ejercicios:
MAKE THE PLURALS OF THESE NOUNS:
Father
|
Box
|
Wolf
|
|||
Bottle
|
Day
|
Monkey
|
|||
Poster
|
Body
|
Potato
|
|||
Onion
|
Half
|
Woman
|
|||
Bus
|
Policeman
|
Baby
|
|||
Match
|
Stamp
|
Class
|
MAKE
THE 3rd PERSON SINGULAR OF THESE VERBS:
Wash
|
Fix
|
Match
|
|||
Stop
|
Believe
|
Drive
|
|||
Watch
|
Think
|
See
|
|||
Read
|
Do
|
Take
|
|||
Write
|
Eat
|
Sleep
|
|||
Type
|
Crash
|
Wake
|
WRITE THE VERB IN THE 3RD PERSON SINGULAR:
1. He (sleep) 8 hours everyday.
2. My mother (cook) a really tasty stew.
3. The barman (mix) the cocktail very quickly.
4. She (go) to the school by bus from Monday to Friday.
5. Bob (try) to study but he can't.
6. Pamela (write) an email to her sister in USA everyday.
7. My mum (read) the book when she has got time.
8. The man (wash) the car in the petrol station.
9. She (watch) the TV 2 hours in the afternoon.
10. Alan (like) puppies.
11. Sam's father (drive) to work everyday.
12. Your friend (listen) to the CD in class.
13. She (buy) in the supermarket on Mondays.
WHERE DO THESE WORDS COME FROM?
Rings
|
e.g. Ring
|
Witches
|
Crashes
|
Watches
|
|||
Bees
|
Children
|
Splashes
|
|||
Numbers
|
Castles
|
Cakes
|
|||
Mice
|
Hills
|
Cooks
|
|||
Fish
|
Tables
|
Sees
|
UNIT 3
RESERVATIONS
1. DAYS OF THE WEEK
Hacer click en el siguiente Link para practicar los días de la semana:
http://www.eslgamesplus.com/days-of-the-week-esl-vocabulary-game/
2. THE TIME
Hacer un horario semanal con todas las actividades que realizas en la semana especificando la hora de cada actividad.
3. LINE OF TIME
Copiar la tabla de LINE OF TIME y hacer oraciones con el PRESENT TIME de la tabla.
4. MONTHS
Escribe una oración con cada uno de los meses del año, por ejemplo:
-My birthday is in July
Poner en orden los meses del año (haz click en el link para entrar a la actividad):
http://www.abcya.com/months_of_the_year.htm
5. PREPOSITIONS
Escribe 2 oraciones con cada una de las preposiciones aprendidas en clases ON IN AT FROM-TO.
ENGLISH EXAM 1:
PARA DESCARAR EL PRACTICO DE ESTUDIO PARA EL PRIMER PARCIAL HACER CLICK EN EL SIGUIENTE LINK:
https://app.box.com/s/gt5vomh2q5kdedqnv6wx
UNIT 4
DRINKS
1. DRINK MENU
Elaborar un Drink Menu usando la lista de bebidas de UNIT 4 de este blog y tomando en cuenta cada SECTION que debe tener este Menu.
2. ADJETIVES WITH THE DRINKS
Hacer oraciones con cada uno de los ADJECTIVES FOR DRINKS aprendidos en ésta unidad.
3. COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS
4. HOW MUCH / HOW MANY
5. A/AN - SOME/ANY
Para descargar el práctico de éstos temas hacer click en el siguiente Link:
https://app.box.com/s/l3575t6t7z070svus1qq
UNIT 5
THE MENU
Elaborar un Menu with all its sections
2. DISHES
3. OFFERING AND REQUESTING
4. WOULD YOU LIKE QUESTIONS
5. CONVERSATION IN A RESTAURANT
Hacer una Conversation in a Restaurant using the dishes from your Menu
8. FAST FOOD RESTAURANT
9. REGULAR AND IREGULAR VERBS
10. VOCABULARY, FRUITS, VEGETABLES, DRINKS, MEATS, SEA FOOD, OTHERS
No hay comentarios:
Publicar un comentario